Syreskader+tannbleking
Jeg var hos tannpleier for ikke så lenge siden og spurte litt ang. tannbleking. Hun sa at pga. syreskader bak fortennene at jeg ikke burde begynne med bleking og hun sa at de fleste "kommunale" tannleger ikke kom til å ville bleke tennene mine pga. dette.
Er det noen som har noe kunnskap/erfaring angående dette? Veit jeg ikke skal tvile på tannpleien, men hun var liksom veeldig imot tannbleking og holdt en laaang tale rundt dette tema og at hun ikke anbefalte noen å bleke tennene, spesielt en 20-åring.
Men jeg har et stort kompleks pga. tennene mine. Er ikke sååå ille når jeg ser meg i speilet i enkelte lysforhold, men når jeg ser på bilder der jeg smiler (både alene og særlig sammen med andre), ser jeg veldig godt hvor gul/grå de er. Det er veldig kjipt når man er så ung. Jeg tørr ikke lenger å smile med tenner på bilder og er ganske bevisst på det når jeg snakker og ler. Jeg vil heller ha hvite tenner nå å slite med konsekvensene når jeg blir eldre, siden jeg føler det hindrer meg mer enn folk kan ane.
|