|
|
#1 (permalink) |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Hei,
Jeg vet ikke helt hvor denne tråden passer inn, så prøver meg her. Jeg er en 49 år gammel dame som sliter fælt med stygge åreknuter. De har bare blitt verre og verre med årene. Har alltid vært svært glad i å bruke kjoler, skjørt og flotte tunikaer, men nå skjemmes jeg så fælt over bena mine og jeg tør derfor ikke bruke slikt lenger. Åreknutene er så kraftige og store at de syntes hvis jeg har på strømpebukse. I tillegg er de svært smertefulle!! Med andre ord, jeg plages sterkt av bena mine pga disse åreknutene!! Er det noen der ute som har samme problem, som kanskje har operert de bort på noe vis ? Blir veldig glad hvis noen tar seg tid å dele erfaringene sine med meg. Mvh dame 49 |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Jeg opererte mine åreknuter for ca 4 år siden. Når jeg gikk og la meg om kvelden opplevde jeg å få kraftige kramper i leggen og den ene benet ble spesielt blåbrunt og hovent. Ble ganske redd og tok turen til fastlegen som sendte en henvisning videre til Aker sykehus. Der hadde de jo selvsagt lang ventetid, men når jeg endelig fikk time tok de flere undersøkelser. De tok ultralyd av bena, røngten med kontrastvæske slik at de fikk sett hvor omfattende det var.
Etter ca 7 mnd fikk jeg operasjon. Jeg var der kun en dag før jeg dro hjem. Gikk med bandasje hele døgnet de første dagene og deretter med en knestrømpe i ca 2- 2,5 mnd. Jeg husker at det var smertefullt de første ukene. Var sykemeldt ca 1 ukes tid og tok livet ganske med ro i ukene etterpå. Ikke noe høyt aktivitetsnivå på meg akkurat. Idag er jeg veldig fornøyd med mine ben. Noen små-blodkar er der fremdeles, men plagene er borte og det var det viktigste for meg! Jeg betalte kun egenandel på min operasjon ,men det var vel kanskje pga plagene som oppstod. Sjekk det ut med fastlegen din. Anbefaler deg ihvertfall å gjøre det før du får kramper!! Hvis du må evt må vente en stund og har smerter så bruk en støttestrømpe så lenge. Det hjelper litt ihvertfall. Håper du ble litt klokere av dette ![]() Hilsen Oslo-dame |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 1
![]() |
Sitat:
jeg har en venninne som hadde smerter og stygge årer. hun opererte seg hos SVC Norge. der brukte de blant annet laser for å fjerne årsaken til hvorfor du får åreknuter. det gjør de ikke på sylehuset. hun trengte heller ikke å sykemelde seg å kunne dra på trening dagen etter. det var nesten for godt til å være sant. gå inn på svcnorge.no så får du informasjon der. hilsen løkka jente |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Guest
|
Tusen takk for svar! Jeg kjenner ikke noe til de krampene når jeg legger meg. Det er mest smerter i form av blåmerker osv. Kikket innom hjemmesiden til svcnorge, men der virket det som om det kostet endel penger å ta operasjonen. Det skader vel ikke å få fastlegen til å sende en henvisning først så får jeg se hva som blir vurdert. Det mest ønskelige hadde jo vært å kun betale egenandel.
Kanyle: Vet du hva din venninne måtte betale for operasjonen? |
|
![]() |
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:07.

Linjærmodus