Gå tilbake   Forum om plastisk kirurgi & kosmetiske behandlinger > Temaområde > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Neseplastikk

Neseplastikk Kirurgisk forandring av nesens størrelse og utforming...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2011-02-20, 21:06   #1 (permalink)
Margareth
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Thumbs up Anbefaler neseoperasjon på det sterkeste!

Jeg vil så gjerne dele noen positive erfaringer jeg har etter min neseoperasjon. Sikkert mange som er i tenkeboksen og lurer på hvordan en ny hverdag vil bli. Jeg hadde funksjonelle og kosmetiske besvær med min nese og var så heldig å få dekket min operasjon. Med funksjonelle besvær så mener jeg problemer med å puste med nesen, dårlig luktesans ol. Kosmetisk ville jeg endre noen bumper på neseryggen og rette den litt mer opp.

Den første uken etter operasjonen gikk jeg inn på en restaurant og jeg ble overhvelmet av alle de herlige luktene. Luktesansen min har forandret seg helt, før operasjonen var jeg så tett. Visste ikke at jeg glipp av så mange gode lukter!Må si at det umiddelbart var en veldig intens lukt, men dette ga seg etterhvert. Nå kjenner jeg bedre smaken av maten jeg spiser også. Jeg er veldig glad i indisk mat, og nå er smaken enda mer spicy enn før. Mat som før var kjedelig har fått en mer eksotisk smak. Er så glad!!

Jeg puster også mye bedre enn før. Før operasjonen sov jeg alltid med åpen munn, nå puster jeg faktisk gjennom nesen og det er så befriende! Eneste som bekymrer meg litt er når det er kaldt og jeg puster inn/trekker inn mye kald luft. Da får jeg en stikkende følelse i nesen, av og til litt vondt. Det er sikkert bare uvant fordi nesegangene er så "tomme" i forhold til før...men det blir bedre og bedre for hver dag altså

Utseendemessig er nesen blitt så flott. jeg trodde ikke en neseplastikk kunne redusere alle bumpene, nesen min ser veldig fin og rett ut i profil nå!

Jeg har hatt en kjempefin erfaring. Måtte bare dele den! Vil virkelig anbefale neseplastikk til alle som har problemer med å puste gjennom nesen!! det kosmetiske er bare en bonus!! Min nye nese vil jeg ha livet ut, ikke var det spesielt smertefullt heller. Lykke til med avgjørelsen!! håper jeg kunne bidra til å hjelpe litt!

Svar med sitat
Gammel 2011-02-26, 13:02   #2 (permalink)
Spurven
Guest
No Avatar

Unhappy operasjonsskrekk

Så flott at du deler dette!
Jeg skal nemlig ta en neseoperasjon om 2 uker for å fjerne en kul på toppen av neseryggen. Dette er noe jeg har drømt om siden jeg var 12 år (Nå er jeg 27). Jeg har fått beskjed om at kirurgen skal utføre interne snitt for å fjerne kulen.

Mitt problem er at når operasjonen nærmer seg, så blir jeg mer og mer redd. Jeg er sinnsykt bekymret for operasjonen i seg selv og hvordan resultatet vil bli...Er dette en normal følelse??? Betyr dette at jeg bør tenke meg litt bedre om og evt avbestille neseoperasjonen???

Jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg avbestiller. Hver gang jeg ser meg i speilet så ser jeg bare nesen. Alle rundt meg, blant annet familie, venner, kjæreste sier at jeg ikke bør ta operasjonen, de sier "hva hvis du ikke liker den osv". Dette gjør at jeg blir enda mer usikker. Jeg gjør ikke operasjonen for dem, men for meg selv. Er det noen som har noen gode tips å gi meg slik at jeg kan takle denne redselen?? Det er bare 2 uker igjen til operasjonen og hvis jeg skal avbestille må jeg gjøre det snart...

på forhånd takk!

Svar med sitat
Gammel 2011-02-27, 19:35   #3 (permalink)
Rose
Guest
No Avatar

Standard

Har du snakket meg legen din om bekymringene?? De fleste plastikkirurger tilbyr hjelp for slikt har jeg fått inntrykk av.

Personlig så trenger du ikke å bekymre deg. Jeg opererte meg for 4 år siden og angrer ikke ett sekund. Bruk tiden godt på å forberede deg mentalt, les hva du skal gjennom: fant litt info om selve operasjonsforløpet og tiden etter operasjonen. Infoen kan kanskje roe nervene dine litt?? Hvis ikke, ta kontakt med kirurgen som skal utføre operasjonen
Liten & stor neseplastikk | Slik går en neseoperasjon til

Tvi tvi

Svar med sitat
Gammel 2011-03-01, 09:55   #4 (permalink)
Spurven
Guest
No Avatar

Standard

Takk for svar Rose. Det hjelper å se litt på forløpet, hvordan og dagene etter vil bli. Allikevel er jeg nervøs for om jeg gjør det rette...her inne føler jeg at jeg kan bli forstått ihvertfall. Det verste følelsen jeg har er selve operasjonen, om jeg kommer til å tåle bedøvelsen eller om jeg kan kjenne at de opererer meg.....Vet jo innerst inne at dette sjelden skjer, men er så redd for at det skal skje med meg....

Hadde du/dere mye smerter i etterkant eller? Hvor lenge med hovenhet, blåmerker?? Når var dere ute for første gang etter operasjonen?

Svar med sitat
Gammel 2011-11-10, 00:53   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 1
Tommie is on a distinguished road
Standard

Sett mange av mine kolleger nese, så kommer lære om!
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:48.