|
|||||||
| Mageplastikk Fjerning av fett og overflødig hud på magen samt oppstramming av frambøyd bukvegg... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 7
![]() |
Fire dager siden full mageplastikk, og føler meg veldig bra hittil. Går en del fremoverbøyd, og kjenner på noe ømhet/ smerte - men med litt pinex forte er det helt til å holde ut, trodde det kom til å være mye mere smerter. Har dren, som jeg skal ha til første kontroll (7 dg. post-op). Er utrolig spent på å se hva slags mage som befinner seg under polstret kompresjonsbody! Fått fjerna drøye 1 liter med fett og 1 kilo med hud - så det må jo være en viss forskjell!
Gratulerer til alle andre med nye mager også, btw!
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Gratulerer med ny mage! Det høres fantastisk ut med vel gjennomført operasjon!!
Kan jeg spørre litt om prosessen rundt din bukplastikk? Jeg holder nemlig på med å gå ned i vekt og antar at jeg trenger å ta en bukplastikk etter dette. Hva slags krav stilles egentlig før du kan ta en slik operasjon idag? Jeg har hørt at dette kan variere veldig mye..?? Hvordan gikk du frem? Du venter vel på å se resultatet? Håper den står til forventningene
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
![]() |
Etter to graviditeter hadde jeg lagt på meg mye. Så fant jeg ut at jeg måtte "ta tak" i meg selv, og gjøre noe med kroppen min. Tidligere år hadde jeg jo vært ganske flink å trene. Da jeg begynte veien mot "mitt nye liv", var jeg godt over 100 kg. Så satte jeg i gang med trening (vekter og ellipsemaskin pluss turer i skog og fjell). Gikk ned 25 kg på et år. Trente enda hardere et år til, men da gikk jeg faktisk ikke ned noe målt i kg - men jeg så jo at jeg ble smalere. Magen klarte jeg imidlertid ikke å gjøre helt fin igjen. Visste at jeg bare kunne glemme å få dekka operasjon, siden henget ikke var så voldsomt. Men det var slik at det var vanskelig å finne klær (veldig bul nederst på magen...), og det plaget meg veldig sommeren og slikt når jeg måtte ha lite klær. Også hemmende under trening. Så jeg tok kontakt med privat sykehus selv - og fikk time for operasjon 6 uker senere. Hadde undersøkt plastikk-kirurgen nøye først, og visste han utførte fint arbeid.
Operasjonen tok 3 t. Var frisk og rask kort tid etterpå, hadde med følge som kjørte meg hjem. Men det er klart man merker at det er en stor operasjon man har vært gjennom! Er glad jeg hadde hjelp til både barnepass og matlaging første uka. For fire dager siden var jeg på etterkontroll og fjernet drenet (noe som absolutt IKKE er noe vondt!), og magen jeg fikk se, tok helt pusten fra meg. O' lykke! Pleieren sa alt grodde som det skulle. Etter dette har jeg følt meg frisk og rask, er helt smertefri. Passer på å ikke løfte tungt. Ellers merket jeg at jeg ble fort sliten etter en tur i skogen her om dagen. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
![]() |
Magen ble helt nydelig! Skrev akkurat et laaangt svar, men da jeg skulle sende - måtte jeg logge inn på nytt...
Gikk ned fra ca. 105 kg til 85 på et år. Så trente jeg veldig (vekter og ellipsemaskin, pluss fjellturer) et år intensivt, uten å egentlig gå ned noe mer. Er kraftig bygget. Klarte ikke å trene bort magen min, men hadde ikkje så voldsomt heng - så jeg prøvde ikke å få dekket operasjon. Tok kontakt med privat sykehus, og fikk time med plastikk-kirurg raskt. Operasjon 6 uker etterpå. Var på etterkontroll og fikk fjernet drenet for fire dager siden. De sa det grodde slik det skulle, og at alt så fint ut. PS! IKKE VONDT Å FJERNE DREN! (er så mange som har sagt det her på nettet...) Litt stiv og støl enda, men klarer fint å gjøre en del husarb. Prøver å ikke løfte så tungt. Ellers merket jeg at det var litt tyngre enn vanlig å gå tur i skauen (fått dårlig kondis...hehe...) Bare spør om det er noe annet du måtte lure på. Angrer ihvertfall ikke - føler meg nesten som et nytt menneske - gleder meg til sommeren!!! |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
![]() |
For å få dekket operasjon, er det litt ulike krav tror jeg. At man må ha så og så mye heng, og så tror jeg det er lettere hvis en har tatt keisersnitt. Har lest at det varierer ganske mye fra lege til lege. Men regelen er vel at man har fysiske problem som følge av henget (sopp, osv.) Ellers er det noen plastikk-kirurger som ikke opererer hvis BMI er høyere en 25 eller noe sånnt. Jeg hadde holdt stabil vekt et år, og både det og at jeg har funnet trivselsvekten min, gjorde at han ikkje stusset så veldig på det. Har en del muskler. Ellers ble heller ikke musklene mine strammet inne i magen, de var helt topp. Tror det er vondere etter operasjon om man også får gjort dette.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Guest
|
Heisann og gratulerer med overstått operasjon Bella!
Jeg ble operert for 3 uker siden og jeg hadde gruet meg ganske mye på forhånd. Selv om jeg var full av bekymringer gikk operasjonen så greit. Det var jo ikke noe vits å gå rundt å bekymre seg for den flere uker i forveien, jaja. Da vet dere andre det ![]() De siste årene har jeg endret min livsstil totalt, fått et helt nytt kosthold og begynt å trene regelmessig. Gangturer og sykkelturer flere ganger i uken kombinert med styrketrening og flere og mindre måltider daglig har gjort susen. Har totalt gått ned ca 40 kg. Har vært flink og holdt meg på stabil vekt en lengre periode og fikk derfor innvilget operasjon. Hadde desverre for for lite heng til å få operasjonen dekket, men jeg vet at det kan være vanskelig å holde stabil vekt og i det hele tatt få operasjon så jeg er veldig takknemlig!! Min BMI er nå på 27. Har ikke helt skjønt det med BMI og grense egentlig, det virker som om mange klinikker har ulike kriterier?? Har tatt kontakt meg kirurgen flere ganger i ettertid for å spørre om diverse saker, men så fant jeg dette forumet her og ble veldig glad når flere av mine spørsmål allerede var besvart! Noe jeg dermed ikke har fått besvart prøver jeg meg på her. Før operasjonen fortalte jeg kirurgen at jeg har en ganske sensitiv hud og etter operasjonen har denne følelsen forverret seg. Når noe kommer i kontakt med huden blir den irritert. Dette gjelder alt fra klær til sengetøy. Huden "skrapes" liksom opp, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, det blir iallefall veldig sårt. Når noe kommer borti kan det begynne å blø...Jeg kjenner kribling og nummenhet også, men dette kan jo komme av at sårene gror. Det er ikke det som plager meg mest. Er det flere som kjenner seg igjen i min beskrivelse? Noen som vet hvor lenge dette vil vare? En annen ting jeg er litt urolig over at er at er igjen litt væske etter at jeg dro ut drenet. Kirurgen prøvde å suge det ut med en sprøyte til ingen nytte. Idag ser det ut til at det er utposning og mer væske i øvre del av abdomen. Det er ikke mye, men jeg lurer på om dette vi gå bort av seg selv eller om jeg må inn til klinikken en gang til for å fjerne det der? Hvordan ser det ut hos deg Bella? Er alt normalt? Foruten disse småproblemene ser magen helt fantastisk ut. Er veldig fornøyd med den estetiske jobben!!! Håper på å bli kvitt disse plagene så fort som mulig slik at jeg kan nyte min nye mage til det fulle!
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
![]() |
![]() Gratulerer med ny mage til deg også! Det med sensitiv hud og slike ting har jeg ikke pæiling på, men det kan jo være at blodsirkulasjonen ikke har kommet helt skikkelig i gang ennå? Jeg mistet ganske mye blod (og væske fra det de sprøyta inn for å løse opp fettet) den første uken etterpå - ca 1000 ml tilsammen kom det i drenet. har ikke noen utposing, men er jo ganske hoven både på magen og på flankene som ble fettsugd. Dette er helt vanlig. Kan ta opp til et år før magen blir helt "skikkelig" etter fettsugingen. Er også nummen, og har ikke mye følelse rundt arret. Dette er slikt som skal komme seg etterhvert. Ellers bruker jeg en veldig stram kompresjonsbody, som jeg kan stramme mer og mer inn for hver dag som går. Brukte dongeribukser i dag for første gang etter operasjonen, og det var helt fantastisk deilig å slippe den bulende magen - som jeg har brukt store teltlignende gensere for å skjule tidligere !Har fått beskjed om å massere flankene der jeg ble fettsugd, viktig for å få i gang blodsirkulasjonen. Vanvittig såå flink du har vært å gå ned i vekt da, btw!!! |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Guest
|
Tusen takk
Det var ikke lett, måtte ta meg skikkelig i øra noen ganger. Det er så mange fristelser overalt og lysten til å trene må bare framprovoseres selv om det er dårlig vær ute.Jeg var nødt til å ringe kirurgen en gang til for å få klarhet i denne hudskrapingen og utposningen på magen. Fikk en ny time og har nå fått ordnet opp i dette. Nummenhet og sensitivitet var normalt og jeg måtte bare vente Har fått noen kremer jeg skal bruke der det er tørrest. Utposningen var bare en vannansamling og jeg trengte ikke å uroe meg over det, så nå er alt som det skal!! Han nevnte forsåvidt at denne hovenheten kan vare opp mot 6 mnd etter operasjonen. Det er bare å smøre seg med tålmodighet ![]() Undersøkte forresten dette med kriterier når jeg var der. Kriterier for mageplastikk er at man minst må ha 2-3 cm overheng på magen + kløe, sårhet, eksem ol i hudfoldene (gjør at det er større sjanse for å få operasjonen dekket), bmi fra 26 til 28 avhengig av hvilken plastikkirurg du møter på, stabil vekt i ca 6 mnd til ett år -helst fått barn, keisersnitt arr... MEN som sagt, dette varierer jo fra klinikk til klinikk så dette er bare et generelt svar. Tror det er enklere å få operasjon hvis man betaler selv og ikke går gjennom det offentlige ![]() Jennie: Skal du ta operasjon kan du jo ta kontakt med flere klinikker og høre hva slags kriterier de har! Jeg har gått berserk i klesskapet og funnet så mange klær jeg har ventet på at skulle passe. Utrolig herlig følelse å kunne bruke de igjen!! Vi går en fin tid imøte ![]() Har du kommet igang med det vanlige livet, Bella? Jeg har en ganske stillesittende jobb så jeg er tilbake 50 %. Har fått mange hyggelige kommentarer!! Ha en super dag!!! |
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Junior Member
![]() |
Ja, det med trening har jeg samme synspunkter på. Jeg har sett på det som en jobb omtrent siste året, fordi jeg satte meg som mål å gå i bikini i sommer (det er veeeldig mange år siden sist jeg gjorde det...). Når jeg ser meg i speilet nå, er jeg veldig fornøyd med meg selv - føler liksom jeg har fått ginsten tilbake på en måte. Ikke det at livet var så forferdelig før, men jeg er så mye mer komfortabel i meg selv Så gøy at du får så fine tilbakemeldinger! Er jo en boost for selvtilliten, da! Så er det, som du sier, så artig med klær igjen! Er i gang igjen med det vanlige livet, ja. Sitter selv mye på jobben, men springer stort sett rundt omkring hjemme. Har også gått litt turer og slikt, men må si at jeg er KJEMPESLITEN når kvelden kommer! Merker godt at det er en stor operasjon man har vært gjennom (3 uker siden nå). Så er jo det den helsikes bodyen hele tiden, da. Skal være glad når jeg blir kvitt den! Ellers så går det jo bare fint, har skifta tape bare en gang selv (må skifte i morgen) - og det så fint ut. Har ikke sett så mange andre arr etter slike greier, så vet ikke helt hva jeg skal forvente. Men har bare ubehag av slik art man kan forvente, tror jeg, av og til jeg kan kjenne verk/ svie - dessuten er det jo veldig stramt, da. Men går helt normalt oppreist nå, altså. Bruker ibux og paracet jevnlig ennå. Har ellers også fått meget tørr hud på magen, må smøre med noe lotion der (har ikke tort å gjort det, har ikke lyst at tapen skal løsne...). Veldig fornøyd! ALT som måtte komme av ubehagelige eventualiteter, som f.eks. stygt arr, nedsatt følelse, nervetråder som ryker - jeg tenker at ALT må være verdt den magen jeg har nå...(men det er jo strengt talt ting jeg ikke aner noe om hvordan er, så skal vel egentlig være stille...men jeg tror det i hvertfall... )Vi går en deilig sommer i møte! (med eller uten den irriterende bodyen...hvor lenge skal du bruke din...?) |
|
|
|
![]() |
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:47.

Gratulerer til alle andre med nye mager også, btw!

Så gøy at du får så fine tilbakemeldinger! Er jo en boost for selvtilliten, da!
Linjærmodus