Gå tilbake   Forum om plastisk kirurgi & kosmetiske behandlinger > Temaområde > Estetisk tannpleie > Korreksjon av tannkjøtt

Korreksjon av tannkjøtt Forum for diskusjon om korreksjon av tannkjøtt. Velkommen!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2011-03-23, 16:33   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 1
Chris is on a distinguished road
Standard "gummy smile"

Hei

Jeg har et såkalt "gummy smile" der litt for mye av tannkjøttet vises når jeg smiler bredt, eller ler. Synes ikke det ser så lekkert ut, så jeg har blitt ganske bevist på hvordan jeg smiler. Det er ganske slitsomt å måtte ha dette i bakhode, og holde tilbake smilet i morsomme annledninger.

Derfor har jeg sett på forskjellige løsninger som kanskje kunne være noe for meg:

1. Reposisjonering av overleppe
2. Fjerne litt av overleppe muskelene
3. Botox

1. The Total Smile Gallery – Beverly Hills Dentist Dr. Alex A. Farnoosh
2. Efficiency of Gummy Smile Correction Using the Myotomy of the Elevator of the Upper Lip Muscle
3. Botox and Dermal Fillers - West Chester, PA Cosmetic Dentist

Jeg har lyst å prøve botox først. Hvis jeg ikke er fornøyd forsvinner jo effekten etter noen måneder. Å prøve dette 1 gang kommer jo heller ikke til å svi alt for mye i lommeboken.

Hvem tilbyr dette? Har sett på noen av disse som tilbyr botox i norge, men har bare funnet til bruk på fjerning av rynker og svette.

Finnes det bedre løsninger eller andre løsninger?

Sist endret av Chris; 2011-03-23 kl 16:38 Begrunnelse: oppdatere 2. link
Chris er offline  
Svar med sitat
Gammel 2011-03-29, 00:12   #2 (permalink)
Kamerunn
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Standard

Takk for verdifulle linker. Sliter selv med "gummy smile".

Jeg har lekt med tanken på å få utført ett kirurgisk inngrep og deretter sette på porselenskroner på fortennene, men har forstått at dette er svært omfattende og dyrt!! Vet at spesialister i periodenti er best egnet til å påta seg denne oppgaven. Hvordan finne en som er veldig dyktig på dette? Noen som har noen anbefalinger?

Siden botox kun varer noen mnd tror jeg ikke det vil være lønnsomt på sikt. Hvis dette funker tror jeg man nok ikke kan gå tilbake til sitt "vanlige" smil igjen. Har forresten ikke hørt om slik behandling i Norge.

Svar med sitat
Gammel 2012-04-07, 16:07   #3 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Medlem siden: Apr 2012
Meldinger: 1
945_9 is on a distinguished road
Standard

Jeg har også "gummy smile" og lurer på om det er muligheter for behandling i Norge.. eller om det i det hele tatt er mulig å fikse.
945_9 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:34.