|
|||||||
| Hårtransplantasjon Forum for diskusjon av hårtransplantasjon ved håravfall... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Jeg hadde håpet noen kunne hjelpe meg.
Problemet mitt er ikke at jeg mister hår, men jeg har hele mitt liv levd med høyt hårfeste. Dette har gjennom årene som har gått gitt meg utrolig dårlig selvtillitt siden jeg konstant har blitt påmint dette av andre. Folk som ikke har kjent meg hele livet har spurt meg om jeg har har/hatt kreft osv. Har valgt å beholde mitt lange hår pga dette, men føler at det også blir feil i forhold til ansiktsformen min. Aller helst burde jeg anlagt lugg slik at ikke hodet mitt blir så stort, men det er ikke mulig med hårfestet jeg har... Hva er det mulig å gjøre i en slik situasjon? Vil det beste være en hårtransplantasjon? |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Hei
Føler sånn med deg. Sliter med akkurat det samme selv Jeg har vært til vurdering og fikk foreslått 2 alternativer. Det første var hårtransplantasjon, at man transplanterer hår foran hårfestet. Denne metoden ville ikke gjøre at resultatet så helt normalt ut etterpå fordi det ikke vil en bli normal overgang mellom mitt vanlig hårparti og det transplanterte området. Den andre metooden var å ta en del av skalpen med hår framover...Jeg syntes begge metodene hørtes veldig risikable ut så jeg har latt være å gjøre noe med det. Ikke så lett å gjemme høyt hårfeste det heller Noen dager vurderer jeg faktisk å kjøpe meg en ny frisyre, eller med andre ord en skikkelig parykk som er tilpasset meg og min ansiktsform, men andre dager tenker jeg at jeg bør la være....Er det noe du har vurdert? |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Guest
|
Godt å høre at jeg ikke er alene.Har ikke vurdert så altfor mange altn enda egentlig.Har heller ikke vært til kontroll noe sted. Hvor gikk du? Fastlege, plastikkirurg?
Jeg syntes også at disse metodene hørtes risikable ut, men jeg vil heller gå gjennom en operasjon enn å leve med dette ansiktet+ håret resten av livet En parykk vil jo være til hjelp, men det er jo mye jobb med en slik en...Den må jo byttes ut flere ganger også...På sikt blir det kanskje billigere med en operasjon....
|
|
![]() |
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:27.

Jeg har vært til vurdering og fikk foreslått 2 alternativer. Det første var hårtransplantasjon, at man transplanterer hår foran hårfestet. Denne metoden ville ikke gjøre at resultatet så helt normalt ut etterpå fordi det ikke vil en bli normal overgang mellom mitt vanlig hårparti og det transplanterte området.
Linjærmodus