Gå tilbake   Forum om plastisk kirurgi & kosmetiske behandlinger > Temaområde > Håravfall > Generelt om håravfall

Generelt om håravfall Forum for diskusjon av årsaker og generelle spørsmål om håravfall...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2011-03-20, 17:37   #1 (permalink)
J.A.P
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Cool Er skallethet arvelig? Det er ingen i min familie som er skallet...

Jeg er en gutt på 26 år som for ca ett år siden begynte å miste hår. Det gjelder generelt alt håret, men mest hårtap har midt på hodet, kronen. Dette kan se ut som et tidlig tegn på skallethet.....Dette begynner desverre å bli veldig synlig noe som ikke er ok! Ingen i min familie sliter med skallethet. Min far som snart er 60 og mine besteforeldre har masse hår igjen, absolutt ingen tegn til skallethet. Jeg har undersøkt slekten langt tilbake i tid og det er såvidt ingen jeg vet om som har hatt problemer med dette.

Jeg må innrømme at jeg ikke lever så sunt, spiser mye junk, røyker, fester ol.

Er det noen som vet hva dette hårtapet kan komme av?
kan man begynne å miste håret når ikke foreligger noe historie på dette i familien??

Finnes det noen andre der ute som er i samme situasjon som meg? Vil gjerne komme i kontakt med dere og høre hva slags hårtap dere sliter med, evt om dere vet hva det kan skyldes?? Livsstil??

Takker!!

Svar med sitat
Gammel 2011-03-28, 23:37   #2 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Standard tynn i håret

Jeg tror stress kan utløse tidlig håravfall, men er ikke sikker. Hvorvidt en "dårlig" livsstil kan ha effekt..? Kan sikkert framskynde prosessen...

Fikk høre av en frisør at jeg burde slutte å bruke lue og caps. Har visst blitt tynnere i håret av det

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:18.