Gå tilbake   Forum om plastisk kirurgi & kosmetiske behandlinger > Temaområde > Plastikkirurgi > BRYSTKIRURGI > Brystreduksjon

Brystreduksjon Reduksjon av kvinnebryst...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2011-01-17, 19:36   #1 (permalink)
ekg
Junior Member
No Avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 6
ekg is on a distinguished road
Question Hva må til for å få operasjonen dekket?

Jeg lurer på hva som er kravene? Er redd for å gå til fastlegen og si jeg ønsker operasjon for deretter å få avslag.

Jeg er 25 år, ca 164 H, veier ca 55 kg og har en BH størrelse på ca 70/75-H/I. Det er utrolig mye, og jeg må som regel alltid spesialbestille undertøy til svindyre priser. på grunn av at jeg aldri finner noe som passer skikkelig har jeg sikkert gått mye med undertøy som har forverret situasjonen og brystene enda mer. Aner ikke hva ett bryst veier nå i dag, men hvor langt ned vil jeg bli anbefalt å gå i cup str. (hadde vært fint og kunne handle i normale butikker, men vil ikke lenger ned enn D cup, da jeg er redd det blir en for stor forandring jeg ikke klarer og vende meg til..)

Jeg får vondt i skuldergropen, og ofte har jeg sår under armen hvor spilen gnager seg inn i huden min.

Er dette nok til å få en reduksjon eller må jeg kunne vise til smerte der og da og daglig smerte? Jeg har innimellom vondt i ryggen, en ganske vondt stressnakke som slår seg vrang innimellom, ellers ikke noe annet enn beskrevet over.

Jeg har ammet to barn og tror jeg ikke skal ha flere, men merker at det å evt. ikke kunne amme en baby, om det skulle bli en til i fremtiden, er ganske hardt og svelge. Og denne risikoen for at man mister følsomheten permanent, hvor stor er denne risikoen? finnes det noen tall på det? merker jeg er redd for at noe evt. skal gå galt.

Av de klinikkene som helsevesenet kan sende oss til, er disse like gode som de profesjonelle?

Håper på svar!

ekg er offline  
Svar med sitat
Gammel 2011-01-18, 12:26   #2 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Smile Min brystreduksjon

Det høres ut som det meste skulle tilsi operasjon, men jeg er ingen ekspert. Jeg hadde en bmi på 26 og jeg fikk brystreduksjon. En av kriteriene for å redusere brystene er at bmi' en er under 28 pga mulige komplikasjoner under operasjonen.
Jeg hadde 75 G og har fått redusert til C - cup. Er veldig fornøyd. Arrene er pgså fine og det er fantastisk og finne bh'er som man har lyst på og som PASSER

Førs tok jeg kontakt med fastlegen min, som sendte en henvisning videre til Aleris for videre vurdering. Fikk allerede da en ganske god indikasjon på at jeg ville få operasjon og mest sannsynellig dekket!!! 2 mnd senere fikk jeg time hos Aleris. Jeg har hatt mye plager med rygg, nakke og skuldre. Hadde vært på flere timer hos fysoterapeut på forhånd og hadde fått konstantert endel muskelknuter. Det var jo selvfølgelig verdt å nevne under konsultasjonen!! Jeg har også hatt endel sår under brystene og det hjelper ikke med en bh som gnager i tillegg. I forhold til plager og hyppighet så er jeg ikke 100 % sikker på hvordan de vurderer. jeg ble spurt hvor ofte jeg hadde sår, hvor lenge ++. Hvis man bare får det en sjelden gang vet jeg ikke om det er nok...Jeg fikk foråvidt dekket operasjonen- Er så glad for det !!
Det er ikke noe verre enn å ta turen til fastegen og høre hva han sier. Det er ikke han/hun som har det siste ordet uansett! Og hvis fastlegen er negativ, er det faktisk mulig å "bytte" fastlege Eller høre hva plastikkirurgene sier hvis du får henvisning. Det er de som vet best!!

Jeg har noe redusert følsomhet i den venstre brystvorten, men ikke så mye at jeg plages voldsomt av det. Kanskje fordi det kun er det ene..?? Jeg tror ikke at du skal bekymre deg for mye!!
Det er forresten 1,5 år siden jeg tok operasjonen!

Svar med sitat
Gammel 2011-02-25, 18:42   #3 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Thumbs up Tror ikke du bør være redd

Det høres ut som du absolutt bær få en operasjon dekket. Ta kontakt med fastlegen og få en henvisning - fortrinnsvis til en privat klinikk som har avtale med det offentlige - dersom du skal vente på operasjon fra et offentlig sykehus tar det 1 år - minst!
Jeg får dekket operasjon om noen uker - og jeg har mindre plager enn det du har høres det ut som. Du må ha BMI under 28 - og noen klinikker krever BMI under 26. Sjekk det ut. Lykke til.

Svar med sitat
Gammel 2011-03-03, 09:21   #4 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Smile

Har du vært hos fastlegen din?
Er spent på hva han/hun har sagt?

Jeg er ganske sikker på at du får det dekket og at du ikke vil få avslag

Svar med sitat
Gammel 2011-03-17, 21:53   #5 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Standard

Er ingen ekspert men høres ut som du er en kandidat ja

Svar med sitat
Gammel 2011-05-10, 16:52   #6 (permalink)
ekg
Junior Member
No Avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 6
ekg is on a distinguished road
Standard

åj, lenge siden jeg har vært her nå, men jeg skal til legen min på torsdag og trenger en liten pep talk!

Har faktisk fått vite at jeg er en 60-65! Så min eneste uro nå er at jeg selv med mindre bryster ikke vil finne BHer uansett som er små nok i omkretsen under... Sist jeg var på BH shopping lette damen i hele butikken og vi fant 1 som passet!! 1 65 G fullkopp, i Change sine typer har jeg to i 65 I og begge er hakket for små.. så str varierer mye! Brystene var fullere før men nå er det så mye overflødig hud på oversiden at jeg måtte ha fullkopp for å liksom løfte og holde de på plass.

Dette er nå den eneste BHen jeg har og som passer, den kostet 750 kroner..

Hadde jeg vært rik kunne jeg jo sikkert importert bare til meg selv, men normalt årsforbruk på BHer er kanskje 2 hverdagsbher, 2 treningsbher, 1-2 bikinier og 1-2 litt finere bher evt. en med avtagbare stropper/halterneck. ALtså bortimot 6-8000 kroner per år. Det er ikke rart jeg sliter med skulderen min.. for det har jeg aldeles ikke råd til...

Jeg merker nå så godt at det er brystene sin skyld at jeg har smerter og vondt i nakke/skulder. Fordi når jeg holder på med mye løfting og strekker armer opp og ned på jobben har jeg kjempevondt rett under der stroppen strammer inn.

Men altså hva må jeg huske på å si og spørre om?
Er det sånn at jeg burde be om henvisning til privat klinikk siden det går raskere og hvilke klinikker i Oslo/Akershus har dere gode erfaringer ifra?

Jeg tenker å nevne dette:

-Ryggprolaps som 19 åring, med flere besøk hos kiropraktor og fysioterapaut i etterkant( ca 4-5 år siden)
-stressnakke
-smerter i skulder og rygg, i perioder utrolig vondt og smerten er der selv om jeg ligger i ro. har bare fått slike smertestillende "Kurer" som aldri hjelper mer enn der og da. burde vel samtidig få henvisning til fysio..
- Umulig å finne str som faktisk passer pga for stor byste i forhold til smal omkrets under, som fører til kjøp av noe som ikke passer-feilbelastning
- nedsatt treningslyst og lyst til å drive med fysisk aktivitet. ubehagelig å hoppe, danse og løpe. Jeg elsker å danse og dette hindrer meg mye
- vanskelig å finne klør som passer og sitter pent -nedsatt selvtillit

Mer??

Jeg leste at jeg må gå med treningsbh i 3-6 mnd etterpå. Nå som vi er midt i sommertiden ser jeg for meg at dette kan bli veldig varmt og klamt og ikke pent eller praktisk i forhold til sommerklær og bading. Noen som har link til bilde av hvordan de ser ut?

Hvor raskt kan man f.eks bade i det fri/klorvann?

Er det best å gjøre det på vinteren?

Ok, dette ble langt innlegg, hadde en del på hjertet! Håper noen vil ta seg til til å svare med På forhånd takk for svar!
ekg er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:00.