Gammel 2010-12-14, 19:22   #1 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Meldinger: n/a
Smile 15 år å vurderer brystreduksjon

Hei !

Jeg er ei jente på 15 år som vurderer brystreduksjon, og vil gjerne høre litt fra andre som har gjort det. Jeg lurer nemlig på om det blir dekket av staten, eller om jeg må betale alt selv. Så lurer jeg også på om det er for tidlig å gjøre det, og om arrene er veldig synlige.

Jeg kan legge til at jeg kun er 160cm høy og har 75F, noe som hemmer meg veldig i dagliglivet, både med trening og ellers andre dagligdagse ting. Sliter også med mye hodepine og nakkeskader. Er veldig treningsglad og vil derfor helst ikke utvilke varige skader.

Håper det er noen som kan dele sine erfaringer her

Svar med sitat
Gammel 2010-12-14, 23:48   #2 (permalink)
Jente21
Guest
No Avatar

Smile

Hei du på 15
Sjekket det "spør eksperten" forumet og ei jente på 19 har spurt om nesten det samme som deg...En plastikkirurg med navn Truls Ryder har svart. Tenkte kanskje du ville ha svar fra en proff
http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/...reduksjon.html

Sjekk denne også:
Spørsmål om brystreduksjon og alder....
http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/...reduksjon.html

Som 15-åring vil de avgjøre hvorvidt du er ferdigutviklet... Hvis du fortsetter å vokse etter at operasjonen er gjort vil arrene dine bli stygge.....Har du tenkt på dette lenge? Vet foreldrene dine om at du vil ta en brystreduksjon?

Jente21

Svar med sitat
Gammel 2010-12-15, 20:01   #3 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Standard

Tusen takk for linkene, de hjalp mye :-)
Jeg har vurdert det siden jeg var 12, da puppene mine har vært cirka så store sine da...
Puppene mine har ikke vokst på disse 3 årene, betyr det at jeg er ferdig utviklet?
Jeg har snakket med mamma om det, og hun eg helt enig, hun er også ganske sikker
på at staten dekker det, da jeg ikke er så stor, men allikevel har så store plager..
Men noen sier at jo yngre du er, jo styggere blir arrene.. Vet du om dette er sant?

Tusen takk for svar :-)

Svar med sitat
Gammel 2010-12-15, 22:32   #4 (permalink)
Jente21
Guest
No Avatar

Standard

Bare hyggelig Så bra at du har noen som kan være med å støtte deg.
Hvis du har 75F nå så vil forhåpentlivis ikke brystene dine vokse så mye mer..Vet ikke helt sikkert da...Hva som legges i "ferdigutviklet" vet jeg ikke...Lurer på hvor tidlig det faktisk er mulig å la seg operere? Du kan jo kanskje sende inn et spm til denne plastikkirurgen (som svarer i linkene) å høre om hvor store sjansene er å få en slik operasjon som 15/16 åring? Det kan jo hende de har utført det på noen... Og spørre hva de legger i begrepet ferdigutviklet...Det er vel litt risikabelt i forhold til svangerskap og barn senere....
Grunnen til at arrene blir styggere jo yngre man er, har kanskje noe å gjøre med at man blir eldre. Kroppen strekker seg på et vis. Jeg hadde nok sendt et spørsmål til plastikkirurgen. Der får du noen bedre svar på det du lurer på

Svar med sitat
Gammel 2011-01-14, 10:49   #5 (permalink)
Uregistrerte
Guest
No Avatar

Standard brystreduksjon

Må man ikke være litt eldre for å få gjennomført et slikt inngrep? Du får tenke godt over dette. Brystreduskjonen kan gi komplikasjoner i ettertid som ikke det vil være mulig å gjøre noe mer. Skjønner godt din frustrasjon, men jeg hadde nok tatt en grundig samtale med en plastikkirurg for deretter å bestemme meg. Du er enda bare 15 år og brystene kan virke enormt store. Det kan hende du vokser mer også... Tror det viktigste å tenke på framover er muligheten til å amme hvis du får bran, reduksjon av følelse i brystvortene etc. Håper du får god hjelp med avgjørelsen. Lykke til!!

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:59.