|
|||||||
| Brystforstørrelse Forstørrelse av bysten med implantat... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Hei!
Kan noen hjelpe meg? Jeg blir snart gal! Har tenkt å få silikon, og dette har jeg tenkt på i mange år! Men det eneste som stopper meg er selve operasjonen. Det høres så skummelt ut, og ser enda verre ut i tankene mine :S Jeg vet at jeg kommer til å angre meg ihel hvis jeg ikke gjør det. Har til og med pengene klare, så jeg er på en måte klar.. ![]() Takk for evt. svar! |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Hvis dette er gjennomtenkt, så skal du ikke la redselen for selve operasjon stoppe deg.
Det er 8 dager siden jeg lot meg operere i Tromsø, og det var en svært enkel og ukomplisert operasjon. Det gikk under 1 time fra jeg sovnet til de vekket meg fra narkosen. Bedøvelsen gikk fort ut, og jeg hadde derfor svært vondt senere samme dag, samt dagen derpå. Verst var det å reise seg fra liggende til stående. Jeg måtte ha hjelp de to første døgnene etter operasjon. Jeg ble operert en torsdag og var på jobb mandag. Forøvrig er jeg veldig godt fornøyd med resultatet, selv om jeg fortsatt er veldig øm. Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke har gjort dette for mange år siden. Hilsen voksen dame |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Guest
|
Hei!
Lenge siden noen skrev i denne tråden nå, så nå tar jeg den opp igjen! ![]() Jeg har nå passert 40 år, og har i mange år hatt komplekser pga mine små pupper. Etter en ryggoperasjon for ett år siden, er jeg nå klar for å få forstørret brystene mine. Ryggoperasjonen var helt nødvendig, og jeg MÅTTE i narkose. Det gikk så bra, ingen kvalme etterpå, og det var bare som en dyp, god søvn! Etter denne erfaringa er jeg nå klar! Komplikasjoner har også vært et ankepunkt, men nå har jeg kommet fram til at jeg tar den risikoen også. Nå orker jeg ikke de flate puppene mine lenger! Er liten A nå, og skal få lagt inn 230 ml. Kirurgen sier jeg godt kan tåle mer, men jeg vet ikke.... Protesene skal legges over brystmuskelen. Spent på hvordan det har gått med trådstarter! |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Guest
|
Hei hei,
Så flott med slike tilbakemeldinger. Jeg må med en gang bekrefte at jeg ikke er trådstarter, men slenger meg med her allikevel ![]() Jeg er 35 år og har født 2 barn. Føler nå tiden er inne for å gjøre noe med mine små bryster. Har også en liten a og drømmer om å kunne føle meg vel og finne klær som ikke nødvendigvis skjuler, men framhever!! Kan jeg spørre deg om hvordan du og din plastikkirurg ble eninge om størrelsen du ville ha? Forklarte du dine ønsker eller var det kirurgen som fikk mest spillerom. Jeg ønsker meg en stor b-cup, liten c-cup. Vedrørende en slik prosess så syntes jeg at det er så mye å ta stilling til. Skal man velge over muskelen, under muskelen, saltvann, silikon, hvordan blir det med arr, komplikasjoner mm. Kanskje du har noen gode råd her? Når er din operasjon forresten? Lykke til!
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Guest
|
Det er mye å ta stilling til, men du er i gode hender. Hvis du bruker energien din på å finne en dyktig plastikkirurg som kan sine ting så vil du få god hjelp med disse spm.
Jeg forstørret brystene mine i 2004 og det er absolutt ingen ting å grue seg for. Jeg tenkte først på å ta saltvannsinnlegg, men fikk beskjed om at disse hadde en kortere levetid enn silikoninnlegg. Saltvannsinnleggene kan risikere å bli flate!!! etter ca 10 år og det er jo ikke ønskelig. Endte da opp med silikoninnlegg som er mer sikker i forhold til lekkasje. Protesen ble lagt over muskel for å gi et best mulig resultat hos meg. Hvis man har lite underhudsfett er det vanlig å legge under muskelen. For de som har litt mer å ta av ( sånn som meg ) så er det vanlig å legge den over. Siden jeg hadde 75 b var det visst nok vev der til å dekke protesen. Hvis du evt har planer om utvikle mye muskler + brystmuskler så anbefales det stort sett å sette inn protesen over muskelen også. Dette er visstnok fordi implantatet visstnok beveger seg rart når man briefer med sine muskler ![]() Snittet ble lagt under brystet og idag synes kun et tynt hvitt /nesten usynelig) arr. Er veldig fornøyd Ps: Rippling kan du unngå ved å ikke legge inn for stor protese! Plastikkirurgene vet veldig godt hva de driver med Lykke til med din avgjørelse!
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Guest
|
Hei igjen!
![]() Det var jeg som skrev innlegget om at jeg ikke lenger er redd for narkosen (!). Siden jeg ønsker operasjonen på et bestemt tidspunkt (like før påske, siden jeg har fri hele påska, og ikke ønsket å ta av ferien min), falt valget på Aleris i Trondheim. Jeg ringte først til klinikk Stokkan, men de hadde ikke anledning da. Jeg må innrømme at jeg ikke har undersøkt noe særlig om hvem som er best, men stoler faktisk på at de kirurgene som driver med dette, kan det! Er jeg naiv nå? Dr. Ivan Pavlovic jobber på St. Olavs Hospital med bl.a. rekonstruksjoner av bryst, så jeg håper jeg er i gode hender! Han hadde en hel kurv med silikonpupper, så det bare bare å legge i den nyinnkjøpte bh'en og prøve! Jeg endte med B-cup, siden jeg synes den fylte bra opp. Han målte opp brystkassen min, og fant ut hvilke størrelser jeg kunne ha i følge en tabell. Jeg trodde først jeg burde ha dråpeformede silikoninnlegg siden jeg ikke er helt ung lenger, men det var han ikke enig i. I tillegg trodde jeg at jeg hadde for lite brystvev til å legge protesen over muskelen, men der tok jeg også feil. Jeg ønsker heller ikke store bryster, men noe jeg ikke trenger å skjemmes over! Noen som gjør at jeg kan føle meg vel i litt kroppsnære plass, at jeg tør å gå i bassenget og ikke hele tida skjule den flate brystkassen. Jeg gleder meg VELDIG til sommeren!!
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Guest
|
Jeg føler sånn med deg!!
![]() Gikk det virkelig så smertefritt? Må si du er modig som ikke lar deg stresse av kirurgvalg. Jeg kan ikke si jeg har hørt om Ivan Pavlovic før (googlet han opp nå), men som tidligere overlege på St.olavs tror jeg du skal være i trygge hender. Det høres jo også ut som at han gir deg god veiledning og støtte også! Ut i fra "tantepose's" råd her så ville jeg nok trodd at jeg burde få lagt proteser under muskelen siden jeg er så liten og tynn, men som deg så kan man jo få andre tilbakemeldinger. Tror det er viktig å finne en kirurg som kan sakene sine altså! Jeg bor i Drammen så valg av plastikkirurg og klinikk må nok bli på Østlandet pga barn og familie. Vil jo gjerne bli pleiet litt også etter en slik operasjon Tenker isåfall på Oslo, men har ikke bestemt meg enda. Jeg kommer nok til å ta den research-delen litt nøye for ønsker ikke uheldige komplikasjoner i ettertid pga mitt valg. Hvis det er noen som har noen gode anbefalinger er det bare å komme med de! ![]() Så spennende tid du har foran deg. Det hadde jo være perfekt om jeg fikk gjort unna dette før sommeren også, men har planlagt utenlandstur med familien i begynnelsen av mai, så da begynner jeg vel å få litt dårlig tid...?? Pengene må jo også strekke til og en slik operasjon koster jo litt. Hvordan er prisnivået på Aleris? Har de gitt deg en ca pris eller? |
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Guest
|
Hei igjen!
![]() Koselig med tilbakemeldinger fra noen som forstår! De fleste i denne tråden forstår jo hva man snakker om, og hvordan man har det. ![]() Til tross for at jeg har brukt mange år på å bestemme meg for om jeg tør å bli operert eller ikke, brukte jeg forholdsvis kort tid på å bestemme meg hvor jeg ønsker å bli operert. Som tidligere nevnt, prøvde jeg først å kontakte klinikk Stokkan, men det var ingen mulighet for inngrep akkurat da jeg ønsket. Aleris innfrir det. Når det nå blir like før påske, går jeg ut ifra at det blir greit å bruke bikini i sommer! Har sett utallige før/etter-bilder på internett, og det ser ut som at det går ganske fort at blåmerker og hovenhet forsvinner? Jeg fikk pr. telefon pris på anatomiske innlegg, og de koster kr. 32 000,-. Siden det nå blir runde, reduseres prisen med 3000. Og det er livstidsgaranti på dem (det er det kanskje på alle klinikkene nå?). Hvis jeg ikke hadde hatt den bittelille folden under brystene, hadde staten dekket operasjonen, kunne legen fortelle. Og sannelig skal det lite til før man ser en slags fold der! Jeg vil fortelle om en liten hendelse her forleden. Min mann og jeg var ute og gikk, og ble så bedt inn på kaffe hos noen venner. Men siden jeg hadde på meg bare en ullundertrøye under dunjakken, kunne jeg ikke gå inn.... Det passet seg ikke å sitte inne med en diger dunjakke heller. Jeg kunne ikke for mitt bare liv ha tenkt meg å sitte der med en ganske tettsittende trøye, uten fakepuppene mine! For de trengte jeg jo ikke under denne spaserturen.... Ha en fin dag!
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Guest
|
God formiddag
![]() Det er godt å kunne dele erfaringene sine med mennesker som er i samme båt. Er veldig takknemlig for svarene her inne! Tusen takk! Den opplevelsen du beskriver kjenner jeg meg så godt igjen i. Jeg skammer meg også veldig over størrelsen på brystene mine. Har ikke lenger lyst til å få den følelsen når jeg møter mennesker. Min mann har heldigvis støttet meg hele veien og selv om han mener jeg ikke trenger å ta en slik operasjon så skjønner han hvorfor jeg vil gjøre det. Det syntes jeg er så godt. Er nok litt redd for hva mennesker rundt meg vil tenke, eks på jobb, foreldre i barnehage og skole osv, og derfor vil jeg nok ikke gjøre den største endringen. Tror jeg har bestemt meg for en stor B-cup. Jeg ønsker jo å finne en størrelse som jeg vil føle meg komfortabel med i hverdagen. Når det gjelder blåmerker og hovenhet i ettertid tror jeg det er vanlig at det meste forsvinner etter en månedstid?? Det blir vel mindre synlig, gulaktig etter 2-3 uker tror jeg. Ved komplikasjoner og blødninger tar det vel lenger tid før blåmerkene forsvinner. Jeg mener at arrene skal tildekkes 6-12 mnd etter operasjonen pga sollys også jeg. Stemmer dette? Hvordan blir det med bading, da? Kan man bruke bikini/ badedrakt eller må man bruke sports-bh? Tanken har egentlig aldri slått meg om at jeg kan få brystforstørrelsen dekket. Siden jeg har "litt" bryst så må jeg vel stå for utgiftene selv. Har litt fri til uka og da skal jeg sette meg ned å søke litt etter klinikk, kirurg og pris! Ha en fortsatt god søndag
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Guest
|
Sitat:
|
|
|
![]() |
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skal, skal ikke? | Uregistrerte | Brystforstørrelse | 2 | 2011-05-03 20:20 |
| Hvordan skal jeg forholde meg etter en brystløftoperasjon? | Siv | Brystløft | 3 | 2010-03-05 11:26 |
| Skal jeg? | Anne | Fettsuging | 0 | 2010-02-17 09:43 |
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:45.

) så er det vanlig å legge den over. Siden jeg hadde 75 b var det visst nok vev der til å dekke protesen. 
Linjærmodus