|
|||||||
| Brystforstørrelse Forstørrelse av bysten med implantat... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Jeg har hørt at man kan få gratis operasjon eller en slags dekking om man har små bryster som ikke er ”normale”? Er det bare jeg som har hørt om det, eller finnes det noen som kan bekrefte det der ute? Hvor små bryst må man egentlig ha for å få det dekket? Brystene mine er noe jeg ikke er fornøyd med overhodet, og har lenge vurdert å legge meg under knivet, det eneste som hindrer meg er at det er så dyrt.
Hilsen Pia |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Hei Pia,
Regjeringen kan dekke kostnaden i enkelte tilfeller, men det er bare dersom brystene er til hinder for fysiske aktiviteter, noe som fører til at du lider av det psykisk eller fysisk. Slik jeg leser ditt problem virker det ikke å falle under gruppen her. Det er vel mer spesielle tilfeller som for eksempel ekstremt store bryster, kraftig utstående ører eller om man har fjernet et bryst i forbindelse med kreft. Jeg tror nok at den eneste løsningen for deg er å finansiere det selv. Om du ikke har penger per i dag, så finnes det muligheter å ta opp lån. Lån til & finansiering av plastikkirurgi (plastikkoperasjoner) og skjønnhetsbehandlinger Slik er det bare. Lykke til i alle fall! |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Guest
|
Jeg er en jente på 27 år og har veeeeldig forskjellige bryster. Det er ikke bare jeg som ser det, og dette er noe som har plaget meg i ulike sammenhenger opp gjennom tidene. Jeg har for eksempel vanskelig med å finne riktig BH – den ene er B-cup og den andre C. I tillegg ses det for eksempel når jeg står fremoverbøyd og brystene henger ned, da er det 5 forskjell på lengden. Jeg tør ikke gå i bikini, eller være naken foran menn. Jeg er singel, og føler dette er en grunn til at det aldri blir noe forhold. Jeg tør knapt vise meg naken.. Jeg føler at jeg er såpass ”moden” at dette ikke kan ses på som et fjortisproblem, og er redd for at jeg må leve alene på grunn av det her. Jeg har ikke råd til å fikse på brystene, og det er noe som plager meg…..
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Guest
|
Dessverre, må du nok få godta situasjonen som den er eller begynne å spare. Regjeringen slenger ikke penger ut hit og dit, og jeg tror i et sånn her tilfelle er de ekstra nøye med å ikke dele ut penger om det ikke er til en ulempe andre steder (for eksempel om det gjør at du har rygg/nakkesmerter). Om det er slik at du har direkte psykiske lider av det her, og kan bevise det med besøk fra psykolog blir det kanskje en annen sak. Men jeg tror ikke du i utgangspunktet faller innefor gruppen hvor de dekker det her.
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Guest
|
Hei Pia,
En venninne av meg hadde to bryster som var veldig ulike, og hun fikk operasjon gratis pga at det var såpass stor forskjell mellom de to ulike. Dere som sitter og svarer uten å ha peiling blir jeg litt irritert på. Jeg forslår at du avtaler et møte med en lege/plastisk kirurg, så viser du frem brystene dine, og så får de ta en vurdering. Du kan jo også forklare dine lidelser av dem Lykke til du
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Guest
|
HALLO!!!
![]() Jeg har vært med på en lignende operasjon, og fikk den dekt av regjerningen!!! Det er dog noen år siden, men jeg fikk det i allefall på statens regning. Det var slik at jeg hadde psykisk dårlig helse på grunn av at brystene mine nesten ikke syntes. Så jo det er mulig å få en slik operasjon dekket, men det krever litt arbeid. Jeg anbefaler at du går til fastlegen din, forklar problemet, og hvordan du har vanskeligheter med å binne deg, og at dette plager deg i bikini osv osv. Det leder nok til at du får henvisning til kirurg, som da tar avgjørelsen om du er innenfor gruppen som bør få operasjon dekket av staten. Lykke til!!! |
|
![]() |
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:24.

Linjærmodus